Monday 17 June 2013

«Ελλάς: ένα απέραντο τρελοκομείο»


Δεν ξέρω τι σκεφτόταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής όταν είπε την φράση αυτή, αλλά σίγουρα καταλαβαίνω τι ήθελε να πει. Η λογική σε αυτή τη χώρα έχει χαθεί τελείως πλέον και είναι αγνοούμενη και δυστυχώς κανείς δεν την ψάχνει!

Με πήρε τηλέφωνο πριν από κα’να μήνα ο πατέρας μου και μου λέει: «ο λογιστής μου μου είπε ότι πρέπει να κάνεις κι εσύ φορολογική δήλωση!». Στην αρχή γέλασα, λέω «ρε πατέρα, μήπως είσαι λίγο ζαλισμένος; Τι δουλειά έχω εγώ με το ελληνικό κράτος ή την εφορία; Εγώ έχει 7 χρόνια που έφυγα από την Ελλάδα». «Τι να σου πω, έτσι μου είπε», μου απάντησε. «Καλά, ψάχνει να τσεπώσει άλλα 40€ μάλλον, μην ασχολείσαι», του είπα για να τον καθησυχάσω. Εγώ, όμως, δεν επαναπαύθηκα διότι όπως είπε και ο Ναπολέων η ανθρώπινη ηλιθιότητα είναι ανίκητη και αιώνια και τους έχω ικανούς για όλα εκεί στο Υπουργείο Οικονομικών. Το ‘ψαξα, λοιπόν, και τι είχε συμβεί:

Μέσα στην λυσσαλέα μάχη που δίνει η κυβέρνηση ενάντια στη φοροδιαφυγή (λέμε τώρα), τα ξεφτέρια του Υπ. Οικ. είχαν μία φαεινή ιδέα. Ως τώρα όσοι δεν ήταν υπόχρεοι σε φόρο στην Ελλάδα δεν ήταν και υπόχρεοι φορολογικής δήλωσης. Τώρα που κατέβηκε το αφορολόγητο στα 3000€ δεν πρέπει να είναι και πολλοί αυτοί, άντε οι άνεργοι. Ουπς, οι άνεργοι έχουν φτάσει το 27% τελικά είναι 1-2 εκατομμύρια αυτοί που βρίσκονται κάτω από το όριο του αφορολόγητου. Τα παιδιά-θαύματα του Υπ. Οικ., λοιπόν, σκέφτηκαν: γιατί δεν τους υποχρεώνουμε κι αυτούς να κάνουν φορολογική δήλωση; Κάποιο λαβράκι μπορεί να πιάσουμε!

Έτσι λοιπόν σε ένα νομοσχέδιο-αχταρμά του Απρίλη, κότσαραν και μια τροποποίηση-τσόντα του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος μιας μόλις σειράς: όλοι οι Έλληνες που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους, ανεξαρτήτως αν υπόκεινται σε φόρο ή όχι είναι υπόχρεοι φορολογικής δήλωσης. Ωραίο δωράκι στους λογιστές, ε; Θα κάνουν δουλειές με φούντες. +30% δηλώσεις φέτος. Διότι ο Έλλην μπορεί να βγάζει Πολυτεχνείο, αλλά τη φορολογική του δεν μπορεί να την κάνει μόνος. Πολύπλοκα πράγματα, τα αφήνουμε για τους λογιστές. Με το αζημίωτο φυσικά.

Τα golden boys του Υπ. Οικ. όμως είτε δεν φαντάστηκαν είτε ακόμα χειρότερα αδιαφόρησαν για τις επιπτώσεις αυτής της τροποποίησης. Μία από τις επιπτώσεις αυτής της τροποποίησης, λοιπόν, φίλοι μου, είναι: εγώ (και μαζί με μένα μπορείτε να φανταστείτε πόσοι άλλοι σαν εμένα) ένας Έλληνας που εγκατέλειψε την Ελλάδα 7 χρόνια πριν και μένω στην Ολλανδία και είχα την ατυχία να έχω ΑΦΜ γιατί όταν ήμουν 20 χρονών έβγαλα δίπλωμα οδήγησης και χωρίς να έχω οποιαδήποτε περιουσία ή εισόδημα στην Ελλάδα, να κινδυνεύω με κυρώσεις αν δεν κάνω έστω και μηδενική φορολογική δήλωση!

Φαντάσου να είχα πλακωθεί και με τους γονείς μου και να μη μιλούσαμε ή χτύπα ξύλο να μην ήταν εν ζωή, δε θα είχα πάρει χαμπάρι τίποτα και θα έβρισκα και τον μπελά μου! Οι περιπέτειες όμως δεν τελειώνουν εδώ. Καθώς παίρνω τηλέφωνο την εφορία μαθαίνω ότι στα τεφτέρια τους είμαι κάτοικος Ελλάδας και επομένως πρέπει εκτός από φορολογική δήλωση να καταθέσω και αποδείξεις τουλάχιστον 3000€!!!

Ξεπερνώ το εγκεφαλικό και τους ρωτάω «υπάρχει περίπτωση να το γλυτώσω αυτό αν αποδείξω ότι είμαι μόνιμος κάτοικος εξωτερικού(ΜΚΕ);». Δε νομίζω γιατί αυτό έπρεπε να το κάνατε μήνες νωρίτερα, μου λέει (ο νόμος άλλαξε τον Απρίλη σημειωτέον), αλλά δε χάνετε τίποτα να δοκιμάσετε. Όμως δεν τελειώνει εκεί η ιστορία: το προξενείο αρνείται να μου εκδώσει τη βεβαίωση ΜΚΕ, γιατί λέει ότι δεν εκδίδουν τέτοια πιστοποιητικά (το προξενείου του Παρισιού παρ’όλ’αυτά έχει το συγκεκριμένο πιστοποιητικό στην ιστοσελίδα του) και μου προτείνει μια διαδικασία που μαζί με κόστη θεωρήσεων και εξουσιοδοτήσεων θα μου κοστίσει γύρω στα 60€! Ούτε η εφορία ούτε ούτε το Προξενείο μου εγγυόνται ότι αυτές είναι οι σωστές διαδικασίες γιατί 2 βδομάδες πριν την λήξη της υποβολής των δηλώσεων το υπουργείο ακόμα δεν έχει στείλει εγκύκλιο να εξηγεί τις λεπτομέρειες της διαδικασίας. Και σα να μην έφτανε αυτό, εγώ αυτό πρέπει να το κάνω κάθε χρόνο! Γιατί η ισχύς του χαρτιού είναι ετήσια. Ξαφντικά τα 40€ του λογιστή αρχίζουν να μη μου φαίνονται τόσα πολλά...

Σταμάτησα τελικά να ασχολούμαι με όλα αυτά και ψάχνω να βρω πως μπορώ να αποποιηθώ την ελληνική μου υπηκοότητα. Αλλιώς δε γλυτώνεις από το ελληνικό κράτος ούτε στην άλλη άκρη της γης! 

3 comments:

Georgios said...

Δείτε και αυτό το άρθρο!!!


http://www.newmoney.gr/article/13914/haratsi-45-apo-tin-eforia-stoys-ellines-metanastes

Anonymous said...

Φίλε Γιώργο το να δώσεις 40€ σε ένα λογιστή που παλεύει για την επιβίωση στην πατριδα του και δεν την εκγατέλειψε όπως εσύ δεν νομίζω να σε ρίξει έξω.

Κάποια από αυτά τα χρήματα θα πάνε σε κάποιον συγγενή σου που μπορεί να χρειαστεί έναν γιατρό ή κάποιο φάρμακο (που μακάρι να μην τους χρειαστεί τίποτα τπό τα δύο).

Να σαι καλά εκεί που είσαι και να είσαι περήφανος που είσαι Έλληνας γιατί κάποια στιγμη μπορεί να καταλάβεις τι σημαίνει αυτό.

Φώτης Φλεβοτόμος.

Georgios said...

Το να συντηρώ ένα μη παραγωγική/παρασιτική θέση εργασίας δεν έχει κανένα νόημα. Αυτό κάναμε τόσα χρόνια γι'αυτό φτάσαμε στα χάλια που φτάσαμε.

Εσείς δεν εχετε καταλάβει τι εστί Έλλην. Συγχέετε την οθωμανική νοοτροπία της πλειονότητας των κατοίκων της Ελλάδας με την ελληνική.

Ο Έλλην για να σταθεί αντάξιος των προγώνων του και να έχει το δικαίωμά του να ονομάζεται έτσι, πρέπει να παλεύει μονίμως για την αριστεία. Το να δίνεις λοιπόν χρήματα σε κάποιον μόνο και μόνο για να μην δηλώνει άνεργος ή γιατί είναι γρανάζι του βρώμικου ελληνικού κρατικού συστήματος και δεν μπορείς να κάνεις αλλιώς μόνο ελληνικό δεν είναι.

Τα χρήματα που θα χρειαστεί ο συγγενής μου για τον γιατρό του ή το φάρμακο πρέπει να του τα παρέχει το κράτος από τους φόρους που πληρώνω, σε αντίθεση με τον παραπάνω λογιστή ο οποίος σαν τυπικός ελεύθερος επαγγελματίας της Ελλάδας φοροδιαφεύγει αγρίως και δεν έχει πληρώσει ποτέ στη ζωή του ούτε δεκάρα φόρου.